Aktualności

PIERSI A ODCHUDZANIE – TRUE STORY

11 lipca 2018, 12:20

Prawdziwa zmora większości kobiet chcących zgubić zbędne kilogramy, lub po prostu tych kochających aktywność. O czym mowa? O znikających piersiach. Czy da się schudnąć i zachować jędrny, pełny biust? Dlaczego Twoja koleżanka pomimo tego, że jest chuda jak patyczek ma większe piersi? Na te i inne pytania postaram się udzielić Ci odpowiedzi w poniższym artykule.

Mały, duży, jędrny? o każdy biust należy dbać! Ale żebyś uświadomiła sobie, że Twoje piersi są wyjątkowe, najpierw odpowiedzmy sobie na pytanie z czego są zbudowane i od czego zależy ich taki, a nie inny kształt i wielkość.

Co mama w genach dała?

Tak. Tak samo jak oczy, kształt nosa i ust, wielkość biustu odziedziczyłaś po przodkach. Przypatrz się mamie, czy babci – nie mają podobnej figury? 🙂 Co ponadto? Piersi są często uwarunkowane typem budowy ciała. Wyróżniamy trzy rodzaje budowy: endomorficzną, mezomorficzną i ektomorficzną. Oczywiście istnieją też inne teorie, ale pozostańmy na chwilę przy tym podziale.

-Kobieta endomorficzka najczęściej ma figurę o kształcie jabłka. Jej twarz jest okrągła, nogi są stosunkowo krótkie, tłuszcz gromadzi się głównie na brzuchu, a piersi duże.

-Mezomorficzki charakteryzują się figurą gruszką, owalną lub kwadratową twarzą, szerokimi biodrami, średniej wielkości piersiami o owalnym kształcie.

-Ektomorficzki – kobiety o tej budowie mają zazwyczaj twarz w kształcie serca lub owalu, posągową figurę, tkankę tłuszczową rozmieszczoną na całym ciele, małe piersi.

A teraz ciekawostka! Czy wiesz, że piersi to zmodyfikowane gruczoły potowe? Zmodyfikowane, ponieważ zamiast potu wytwarzają mleko. W środku naszych piersi znajduje się tkanka gruczołowa (płatki/zraziki, przewody mleczne i łącząco-podtrzymująca tkanka łączna).
Tkanka ta kończy się brodawką. Wewnętrzną część chroni przed urazami tkanka tłuszczowa.
To właśnie stosunek tkanki tłuszczowej i gruczołów stanowi o wielkość i kształcie biustu.

Wyróżniamy 4 typy budowy piersi:

  • gruczołowa
  • gruczołowo-tłuszczowa
  • tłuszczowo-gruczołowa
  • tłuszczowa

Im większa ilość tkanki tłuszczowej w piersiach, tym większa tendencja do ich zmniejszenia podczas odtłuszczania (odchudzania) organizmu. Panie, które pomimo utraty wagi mają nadal biust w tym samym rozmiarze są posiadaczkami piersi o budowie gruczołowej lub gruczołowo-tłuszczowej. Więc co zrobić, żeby zawsze szło w cycki, a nie z nich schodziło? Muszę Cię zmartwić. Nie ma na to recepty. Wraz z mlekiem mamusi otrzymujemy ułożenie, jędrność, kształt
i rozmiar piersi. Nie mamy wpływu na to, czy po ćwiczeniach nasze piersi zostaną w tym samym rozmiarze, lub co ciekawsze staną się większe.

Czy istnieją magiczne treningi na zwiększenie piersi?

NIE. Dlaczego? Ponieważ ćwicząc klatę budujemy mięśnie, a one nie tworzą naszych piersi. Owszem, dzięki ćwiczeniom możemy je lekko wymodelować i ujędrnić (ćwiczenia poniżej).
Gdyby istniały ćwiczenia na zwiększenie biustu, świat fitness i kulturystyki nie korzystałby z tak popularnych w tym środowisku operacji plastycznych.

Sama odpowiedz sobie na pytanie: wolisz zachować piersi, czy mieć wysportowaną, fit sylwetkę?
(oczywiście są szczęściary, które mają i jedno i drugie?). Pamiętaj, że nawet jeśli zmniejszą Ci się piersi, tłuszcz poleci także z boczków, ud i innych otłuszczonych partii.

Wszystkie jesteśmy piękne. Każdy biust jest piękny!

 

Asia Smoleńska
That’s For Her